Tırnak Mantarı Tedavisi

Anasayfa / Tırnak Mantarı Tedavisi

Tırnak Mantarı Tedavisi

Tırnak mantarı tedavisi, enfeksiyona sebep olan mantar tipini inceledikten sonra belirlenir. Sedef gibi hastalıklarla karıştırılabilen veya farklı bir mantar türü olabilen durumlar olabilir dolayısıyla tırnak mantarı tedavisi kesinlikle uzman doktor tarafından incelenip tedavi edilmelidir. Yaptığımız tedavide önce, kalınlaşan tırnağı cihaz ve frezler yardımıyla tamamen temizliyoruz.

Daha sonra verdiğimiz solüsyon ve antifungal krem veya ilaçlar ile sonuç odaklı etki sağlayarak hızlı bir iyileşme süreci sunuyoruz.

Tedaviden daha önemlisi mantarın tekrar etmemesini sağlamanızdır. Mantar çok çabuk bulaşan bir hastalıktır. Mantardan korunmak için;

• Ellerinizi ve ayaklarınızı sabun ve su ile yıkayın, durulayın ve ayak parmaklarınızın arası da dahil olmak üzere iyice kurulayın. Tırnakları kısa tutmaya özen gösterin ve törpüyle düzleştirin
  • Terletmeyen çoraplar giyin. Özellikle ayaklarınız çok terliyorsa, çoraplarınızı sık sık değiştirin.
  • Nem oranını düşüren ayakkabılar seçin.
  • Eski ayakkabıları atın. Mümkünse, mantarları barındıran ve enfeksiyona neden olmuş eski ayakkabı giymekten kaçının.
  • Tırnaklarınızın çevresindeki cilde zarar vermeyin. Bu, mikropların cildinize ve tırnaklarına erişmesine neden olabilir.
  • Kamuya açık yerlerde çıplak ayakla dolaşmayın. Havuzlar, duşlar ve soyunma odalarında sandalet veya ayakkabı giyin.
  • Manikür veya pedikür için gittiğiniz yerin aletlerini sterilize ettiğinden emin olun. Daha iyisi, kendiniz getirin ve kullanımdan sonra onları dezenfekte edin.
  • Tırnak cilalarını bırakın. Tırnak mantar enfeksiyonlarını güzel pembe cilanın altına gizlemek cazip olmasına rağmen, tırnağı nemli tutabilir ve enfeksiyonu kötüleştirebilir.

Tırnak Mantarı Nedir? Neden Oluşur?

Tırnak mantarı, tırnak uçlarının altında beyaz veya sarı noktalar olarak başlayan yaygın bir enfeksiyon hastalığıdır. Mantar enfeksiyonu derinleştikçe tırnağın renginin değişmesine, kalınlaşmasına ve kırılmasına neden olabilir. Tırnak mantarınız ağrılıysa ve kalınlaşmış tırnaklara sebep oluyorsa hekim kontrolünde ilaç tedavisi almanız gerekebilir. Onikomikoz olarak da bilinen tırnak mantarı nadiren el, çoğunlukla da ayak tırnaklarını etkileyen son derece bulaşıcı bir mantar enfeksiyonudur.

Mantarlar hayatta kalmak için güneş ışığına ihtiyaç duymayan mikroskopik organizmalardır. Tırnak mantar enfeksiyonlarına genellikle dermatofit mantar neden olur. Bu mantarlar çoğunlukla zararsız bir şekilde cildinizde yaşarlar, ancak bazen çoğalabilirler ve enfeksiyonlara neden olabilirler.

Tırnaklarınız sıklıkla ılık ve nemli koşullara maruz kalıyorsa tırnak mantarı olma riskiniz yüksektir. Tırnak mantarları ayak tırnaklarında daha sık görülür.

Tırnak Mantarı Tedavisi Uygulama Adımları

Tedavi Öncesi Değerlendirme ve Teşhis

• Hastanın tırnaklarının durumu incelenir ve mantar enfeksiyonunun teşhisi yapılır.
  • Mantar tipi belirlenir ve diğer cilt hastalıklarıyla karıştırılmaması için dikkatli bir değerlendirme yapılır.
  • Uzman doktor, tırnak mantarı tedavisini planlar ve uygun tedavi yöntemini belirler.

Kalınlaşan Tırnağın Temizlenmesi

• Tedaviye başlamadan önce, mantar enfeksiyonu olan tırnaklar cihaz ve frezler yardımıyla dikkatlice temizlenir.
  • Kalınlaşan tırnak, tedavi sürecinin etkinliğini artırmak için inceltilir ve enfeksiyonun yayılması önlenmeye çalışılır.

Mantar Tedavisinin Uygulanması

• Mantar tedavisi için verilen antifungal solüsyon, krem veya ilaçlar, enfekte olan tırnağın ve çevre dokuların iyileşmesini hızlandırmak için kullanılır.
  • Uzman doktor tarafından belirlenen tedavi planı düzenli olarak takip edilir ve hastanın iyileşme süreci gözlemlenir.
  • Tedavinin etkili olması ve enfeksiyonun geri dönmemesi için tedavi süresince doktorun önerdiği ilaçların ve kremlerin düzenli olarak kullanılması önemlidir.

Altta yazılan belirtilerden bir veya daha fazlasını siz de yaşıyorsanız vakit kaybetmeden uzman dermatologa muayene olmalısınız.

• Tırnakta beyaz veya sarı çizgiler varsa
  • Tırnağınız, kalınlaşmış, kurumuş ya da parçalanmışsa
  • Tırnak şekli bozulmuşsa
  • Kolay kırılıyorsa
  • Tırnağınız parlaklığını yitirmişse
  • Tırnaktan koku geliyorsa

Evet, tırnak mantarı bulaşıcı bir enfeksiyondur. Mantar, enfekte olan tırnak veya cilt dokusundan yayılabilir ve başkalarına geçebilir. Ortak kullanılan havuzlar, duşlar, spor salonları ve ayakkabılar gibi yerlerde enfeksiyon yayılma riski daha yüksektir.

Tırnak mantarı tedavisi, mantar tipine ve enfeksiyonun şiddetine bağlı olarak değişebilir. Genellikle antifungal ilaçlar, kremler veya solüsyonlar kullanılır. Tedavi süresi uzun olabilir ve düzenli kullanım önemlidir. Nadir durumlarda cerrahi müdahale gerekebilir.

Tırnak mantarı tedavisi, enfeksiyonun şiddetine, tedaviye başlama zamanına ve hastanın uyumuna bağlı olarak değişir. Tedavi süresi haftalardan aylara kadar uzayabilir. Tedavinin etkili olması için doktorun önerdiği süre boyunca düzenli olarak tedavi uygulanmalıdır.

Tırnak mantarından korunmak için şu önlemleri alabilirsiniz:

• Kamuya açık yerlerde çıplak ayakla dolaşmamak, havuz, duş veya soyunma odalarında terlik veya ayakkabı giymek.
  • Tırnakları kısa kesmek ve törpülemek.
  • Terletmeyen çoraplar giymek ve çorapları sık sık değiştirmek.
  • Ayak parmaklarının arasını iyi kurulamak ve nemli kalmaktan kaçınmak.
  • Kişisel bakım ürünlerini başkalarıyla paylaşmamak ve manikür/pedikür yerlerinin hijyenine dikkat etmek.